Terkini | New

AIZO GROUP PEROLEH KONTRAK RM14.55 JUTA UNTUK KERJA INFRASTRUKTUR DI SELANGOR

AIZO GROUP PEROLEH KONTRAK RM14.55 JUTA UNTUK KERJA INFRASTRUKTUR DI SELANGOR

Kontrak Baharu Dijangka Memperkukuh Lagi Portfolio Pembinaan AIZO

AIZO Group Berhad ("AIZO" atau "Syarikat"), dahulunya dikenali sebagai Minetech Resources Berhad, dengan sukacitanya mengumumkan bahawa anak syarikat milik penuhnya, Minetech Construction Sdn. Bhd. (“MCSB”) telah menerima Surat Anugerah ("LOA") daripada Richmont Estate Sdn. Bhd. (“Richmont”), dahulunya dikenali sebagai Panca Resmi Sdn Bhd untuk menjalankan kerja-kerja infrastruktur luaran bagi projek di Serendah, Hulu Selangor, Selangor Darul Ehsan. Kontrak itu bernilai RM14.55 juta.

Projek ini akan melibatkan pelaksanaan dan penyiapan kerja infrastruktur luaran untuk pembangunan. Kontrak ini dijangka akan bermula pada 26 Ogos 2024 dengan tarikh siap ditetapkan pada 25 Ogos 2025, dengan AIZO menyelia semua kerja infrastruktur luaran untuk memastikan penyiapan tepat pada masanya mengikut piawaian tertinggi.

Pemberian kontrak ini mengukuhkan lagi portfolio pembinaan AIZO dan menekankan keupayaannya dalam melaksanakan projek infrastruktur berskala besar.


En. Ahmad Rahizal Bin Dato' Ahmad Rasidi, Pengarah Eksekutif AIZO 

Pengarah Eksekutif AIZO En. Ahmad Rahizal bin Dato’ Ahmad Rasidi mengulas, “Kami berbesar hati untuk memperoleh kontrak ini dengan Richmont, satu peristiwa penting yang sejajar dengan identiti kami yang baru dijenamakan semula sebagai AIZO Group Berhad. Ini adalah bukti dedikasi kami untuk memberikan nilai yang lebih besar kepada pemegang kepentingan kami dan meningkatkan kehadiran kami dalam sektor ini. Projek ini juga mengesahkan kedudukan kami sebagai pemain utama dalam industri pembinaan, dan kami yakin ia akan meningkatkan kehadiran kami dalam sektor infrastruktur.”

Pada pukul 5 petang 30 September 2024, jumlah saiz buku pesanan AIZO berjumlah RM265.77 juta, di mana harga saham syarikat ditutup pada RM0.135, mewakili modal pasaran RM241.0 juta.



###


MENGENAI AIZO GROUP BERHAD

AIZO Group Berhad (“AIZO” atau “Syarikat”), dahulunya dikenali sebagai Minetech Resources Berhad terutamanya pakar kejuruteraan awam dan pengeluar produk bitumen yang telah mempelbagaikan tenaga boleh diperbaharui, serta perkhidmatan minyak dan gas. Syarikat adalah pelabur fotovoltaik solar berdaftar dengan Pihak Berkuasa Pembangunan Tenaga Lestari Malaysia dan memiliki loji tenaga solar terapung 9.99MW AC. Untuk maklumat lanjut, lawat minetech.com.my.