Terkini | New

INFINIX ZERO 40 5G HADIR DI MALAYSIA DENGAN CIRI-CIRI VLOG PERINGKAT PRO

INFINIX ZERO 40 5G HADIR DI MALAYSIA DENGAN CIRI-CIRI VLOG PERINGKAT PRO

Satu-satunya telefon pintar dalam kelasnya yang dilengkapi dengan kamera depan dan belakang 4K 60 FPS


Infinix, jenama teknologi bergaya yang direka untuk pengguna muda, baru sahaja memperkenalkan ZERO 40 5G terbaharunya. Model ini merupakan satu-satunya telefon pintar dalam kelasnya yang dilengkapi dengan kamera Ultra-Lebar 50MP, mampu merakam video sehingga 4K pada kedua-dua kamera hadapan dan belakang, serta menampilkan keupayaan video ProStable. ZERO 40 5G juga merupakan yang pertama menyokong penangkapan lancar dan cekap dengan sambungan GoPro. Menggabungkan prestasi kamera yang unggul dengan reka bentuk yang bergaya, Infinix ZERO 40 5G baharu meletakkan dirinya sebagai pilihan utama untuk gaya hidup moden yang dipacu vlogging.


“Membangunkan kamera dan ciri yang sempurna untuk vlogging adalah salah satu trend utama dalam pembangunan telefon pintar hari ini. Dengan mengambil kira perkara ini, kami telah mencipta telefon pintar unggul yang dilengkapi dengan rakaman video ProStable 4K 60FPS depan dan belakang. Matlamat kami adalah untuk meningkatkan rakaman video telefon pintar kepada kualiti tahap pro, memperkasakan semua orang untuk menjadi ahli sinematograf dalam kehidupan mereka sendiri,” kata Weiqi Nie, Pengarah Produk di Infinix.


Infinix ZERO 40 5G dilengkapi dengan kamera depan dan belakang Ultra-Wide 50MP serta kamera utama belakang OIS 108MP, dikuasakan oleh keupayaan video ProStable. Buat pertama kalinya, Infinix telah bekerjasama dengan GoPro, memperluaskan kemungkinan penerokaan luar. Peranti ini menawarkan pilihan warna yang terang, menampilkan warna khas yang dipanggil Violet Garden. Terutama, Violet Garden telah dibangunkan dengan kerjasama pihak berkuasa ramalan arah aliran global, WGSN.

Peranti ini juga mempunyai paparan AMOLED melengkung 3D, cip terkemuka industri dalam segmennya, sehingga 24GB RAM Lanjutan, menyokong Caj Super 45W dan naik taraf kepada Android 16 dengan Kemas Kini Tampalan Keselamatan 3 Tahun. Didayakan AI sepenuhnya, ia termasuk alat lanjutan untuk penyuntingan foto dan video, pembantu suara dan banyak lagi.


Keupayaan Vlogging Video ProStable

Infinix ZERO 40 5G meningkatkan vlogging dengan prestasi kamera yang dipertingkatkan, sokongan AI yang komprehensif dan kerjasama dengan GoPro, membolehkan pengguna merakam, mengedit dan berkongsi kandungan mereka dengan lancar. ZERO 40 5G menampilkan kamera 50MP menghadap hadapan yang mengagumkan dengan keupayaan video Ultra-HD 4K 60FPS. Dengan keupayaan video OIS+EIS ProStable, ia memastikan tangkapan imej yang stabil untuk kedua-dua foto dan video. Kamera belakang memberikan kejelasan 4K, bersama-sama dengan 108MP OIS untuk menangkap butiran yang rumit. Ia juga menampilkan lensa Ultra-Lebar 120° dengan sensor 50MP pada paras kamera utama, menandakan kali pertama Infinix menggunakan lensa sudut Ultra-Lebar 50MP.


Selain itu, perkongsian telefon dengan GoPro memastikan operasi yang mudah dan sambungan yang lancar dengan peranti GoPro. Infinix ZERO 40 5G menawarkan Mod GoPro yang membolehkan pengguna melaraskan parameter peranti GoPro secara terus. Telefon ini juga boleh berfungsi sebagai monitor, membolehkan pemerhatian masa nyata dan pelarasan rakaman GoPro.

Harga & Ketersediaan
Infinix ZERO 40 5G boleh didapati di Malaysia mulai hari ini dan seterusnya, pada hanya RM1,699 untuk varian 12GB+256GB dalam Violet Garden, Moving Titanium dan Rock Black.

Kit VLOG percuma yang terdiri daripada Gimbal Stabilizer dan Magnetic Powerbank 10000 mAh bernilai RM499 (Sementara Stok Masih Ada)