Terkini | New

Watsons Malaysia Mempromosikan Jom Sihat Dengan Zumba Dan Larian Pink Hope

Watsons Malaysia Mempromosikan Jom Sihat Dengan Zumba Dan Larian Pink Hope

Menyemarakkan Kesihatan dan Harapan Bersempena Bulan Kesedaran Kanser Payudara dengan lebih daripada 8,000 peserta.


Sebagai sebahagian daripada komitmen berterusan untuk mempromosikan gaya hidup sihat dan aktif, Watsons Malaysia menganjurkan Karnival Watsons Get Active Jom Sihat 2024 yang dinanti-nantikan. Diadakan bersempena Bulan Kesedaran Kanser Payudara, acara ini telah menarik lebih daripada 8,000 peserta di Piazza Pavilion Bukit Jalil, bersatu dalam misi bersama untuk menyokong kesedaran kanser payudara dan menggalakkan gaya hidup yang lebih sihat.


“Acara ini mempamerkan dedikasi berterusan Watsons untuk memperkasakan pelanggan dan ahli kami agar mengamalkan gaya hidup yang lebih sihat dan aktif. Inisiatif Get Active telah berkembang dengan ketara sepanjang tahun, sementara Pink Hope terus menjadi platform penting dalam melibatkan orang ramai dengan aktiviti-aktiviti yang bermakna dan berfokuskan kesihatan. Tahun ini, kami memberi tumpuan untuk menginspirasi individu supaya memberi keutamaan kepada kesejahteraan melalui senaman, pemakanan, dan kesejahteraan mental, dengan sokongan daripada pakar kesihatan, ahli farmasi, dan pakar pemakanan Watsons,” kata Caryn Loh, Pengarah Urusan Watsons Malaysia dan Ketua Pegawai Operasi, Health & Beauty Asia, A.S. Watson Group.


Tahun ini adalah ulang tahun ke-10 Karnival Watsons Get Active, yang dipenuhi dengan aktiviti-aktiviti yang menarik. Acara ini dimulakan dengan larian santai, diikuti dengan sesi yoga yang menenangkan, rutin pound yang bertenaga, sesi cabutan bertuah, demonstrasi memasak sihat, dan diakhiri dengan sesi Zumba yang menyeronokkan. Para peserta juga berpeluang meneroka lebih daripada 30 gerai Bazaar Kesihatan & Kecantikan, menawarkan sampel produk, perkhidmatan kesihatan, aktiviti interaktif, dan banyak lagi. Pasukan ahli farmasi Watsons turut berada di lokasi untuk menyediakan pemeriksaan kesihatan, sekali gus mengukuhkan komitmen Watsons terhadap kesejahteraan keseluruhan.


Bersempena dengan Bulan Kesedaran Kanser Payudara, Persatuan Kebajikan Kanser Payudara (BCWA) Malaysia, Universiti Malaya (UM), dan Hospital Pantai Kuala Lumpur (PHKL) bergabung tenaga untuk mendidik para peserta melalui siri ceramah awam. Sesi-sesi ini, yang diketuai oleh pakar, memberikan pandangan penting tentang pencegahan dan pengesanan awal kanser payudara. BCWA juga menganjurkan stesen pemeriksaan payudara untuk menggalakkan para peserta mengambil langkah proaktif terhadap kesihatan mereka.

“Kami sangat berterima kasih kepada rakan kongsi utama kami atas sokongan berterusan mereka. Bersama-sama, kami bersatu dalam menyampaikan mesej penting tentang kesihatan, harapan, dan komuniti. Melalui kit PinkHope, kami juga mengambil inisiatif untuk mengumpul dana bagi membantu pesakit kanser payudara, memastikan mereka menerima sokongan penting selepas pembedahan. Selain itu, kami akan menyumbang RM5 daripada setiap tiket yang dijual untuk Karnival ini kepada Persatuan Kebajikan Kanser Payudara (BCWA) atas usaha dan dedikasi mereka dalam membantu mereka yang memerlukan,” tambah Caryn Loh.




Kit PinkHope, yang boleh didapati di semua cawangan Watsons di seluruh negara dan dalam talian, dicipta untuk mengumpul dana bagi pembelian bra khas untuk pesakiwww.watsons.com.myt kanser payudara. Kit ini berharga RM49 dan mengandungi barangan kesihatan dan kecantikan serta baucar bernilai lebih daripada RM296. Pelanggan boleh membeli kit ini di cawangan terpilih di Lembah Klang.



Turut hadir dalam acara tersebut ialah Danny Hoh, Ketua Pegawai Operasi Watsons Malaysia, pasukan pengurusan Watsons, Liew Swee Lee, Setiausaha Persatuan Kebajikan Kanser Payudara Malaysia (BCWA), Prof Dr Nur Aishah Mohd Taib,Perunding Kanan Pakar Bedah Payudara dan Ketua Institut Kanser UM, Universiti Malaya (UM), Erica Lam, dari Hospital Pantai Kuala Lumpur (PHKL), Ayda Jebat, Duta Watsons Malaysia, dan Datuk Nicol Ann David, Rakan Selebriti Watsons Malaysia.